onsdag, februari 13, 2008

Världen är så stor så stor, men folk från Hälsingland är ändå överallt!

På helgens styrelsemöte kommer Theres Sundberg från Drivhuset (som bland annat varit ansvarig för den läsvärda undersökningen Attityd 07) att besöka oss. Dessutom ska några stycken av oss ha möte med Theres på fredagen också. Trots detta frekventa träffande i helgen har jag aldrig träffat henne utan bara haft en flitig mailkontakt.

Under gårdagens inspirationsdag på SIFE såg jag att Theres namn stod med på listan med deltagare. Jag spanade runt och såg plötsligt en person jag på ett diffust sätt kände igen. Jag knallade fram och behövde inte ens presentera mig innan hon kände igen mig- på ett diffust sätt. Efter att vi pratat en massa om entreprenörskapsattityder bland studenter och programmet så frågade Theres om jag inte kände Magnus. Jo, ja det gör jag, svarade jag. Ja, det måste vara därför jag kände igen dig, fortsatte hon. Vi pratar vidare och sedan landar vi i att kanske, ja kanske är det för att jag pluggade i Gävle 02-04 som vi kände igen varandra.

Så börjar jag lyssna på Theres dialekt, och kommer mig för att fråga var hon kommer ifrån. "Jag är uppvuxen i Hälsingland men jag har flyttat runt en massa de senaste 10 åren". "Jaha, men var då i Hälsingland?" undrar jag förstås. Och naturligtvis var det så, Theres är liksom mig från Söderhamn och då känner man på ett diffust sätt igen varandra. Världen är liten!

I övrigt har det varit ytterligare en intensiv dag, på det där sättet det alltid är hektiskt runt utredningar som presenteras. Hade ambitionen att gå och lyssna på presentationen av kårobligatoriet live men det var en dag då underbemanning fick ett ansikte. Eller motsvarande.

Imorgon ska jag till Södertörn för mångfald och minskat glapp-debatt och sedan avsluta dagen med Kärlek och Schlager-partaj. Kul!

Inga kommentarer: