onsdag, februari 27, 2008

Livet från den ljusa sidan

Håkan Hellström sjunger "Prinsessan Eva i nylackerade skor" i den gamla godingen Uppsnärjd i det blå. Det är ungefär så jag känner mig idag (och dessutom är det ihop med lite Ipren en utmärkt medicin mot ont) efter att ha varit på en shoppingrunda och bland annat inhandlat en alldeles underbar äppleblomsparfym. Jag heter ju inte Eva för intet, klart jag älskar äppeldoft! Förra årets styrelse tyckte antingen att jag såg sliten ut alternativt så kände de mig väldigt mycket och visste att jag är mycket svag för la dolche vita-aktiviteter. Därför fick jag ett presentkort på en klassisk ansiktsbehanling på Axelssons Spa som jag idag utnyttjat. Jag är len som en persika!

I dagens DN kan man läsa om att antalet studenter från andra länder som läser i Sverige ökar. Väldigt glädjande! Studenten som intervjuas nämner avgiftsfriheten som en anledning till att han valde Sverige, men att ett införande av avgifter skulle minska antalet studenter från utlandet tror inte Svenska institutets representant. Om det vore så enkelt hade världen varit fin, jag tror defintivt att vi riskerar att tappa studenter från andra länder om vi bara inför avgifter så där. Det är att börja i fel ändå. Mer om avgifter i den högre utbildningen här

Inga kommentarer: