tisdag, februari 26, 2008

Alkoläsk och dansbaneeländet

Jag var tvungen att titta på datumet för den här artikeln, men jo det stod 2008.

Jag måste vara hopplöst passé tydligen, för jag trodde inte att ungdomarna i dag drack alkoläsk- för den är ju svindyr! När jag levde på studiemedel brukade jag någon gång i bland lyxa till det med en Baccardi Breezer, och jag var så avundsjuk på min vän Marcus som en hel kväll kunde dricka de dyra dropparna. Jag trodde att alkoläsken som inkörsport var ett 90-talsproblem.
Jag levde i villfarelse.

Uppdatering
Nej, jag var inte ute på hal is. Både alkoholforskare och Maria Ungdom menar att alkoläsken inte är problemet, för att den redan är dyr.

Alkoholpolitik är spännande. Å ena sidan har vi alla problem som är alkoholrelaterade, å andra sidan har vi en kultur av att om vi förbjuder saker, eller åtminstone reglerar det jäkligt hårt, så försvinner problemen. Gärna att svenskar är lite sämre på att hantera olika saker än andra nationaliteter. Vilket vi kanske blivit- pga all reglering. Jag vet inte. Läs lite om dansbaneeländet och fundera på det!

1 kommentar:

Stina Hamberg sa...

det om dansen var intressant du, gav lite perspektiv. A grattis till nomineringen!
Vi hors!