lördag, februari 09, 2008



En intensiv men oväntat lyckat kväll. Känns konstigt med människor från hela Europa som förbereder en konferens i Malmö- och jag är den enda från Sverige! Vilket i o f gjorde att jag uppskattade historierna om Systembolaget extra mycket.

Imorgon ska vi arbeta i nationsgrupper. Återigen, precis som i dagens nationella presentationer, får jag leka med finnarna. På bilden ovan är Jukka kreativ kring Akava, på ett papper tillsammans med finska SAK (motsvarande LO) och mig.

Har haft extremt långa diskussioner ikväll med norska delegater kring varför det är bra med fackliga organisationer som inte är knutna till ett politiskt parti (även om SAK är det så accepterade J-P vår organisationskultur). Det gick inte riktigt hem.

Jag håller mig fortfarande till finnarna. I nationsgruppen imorgon (vilket då betyder Sverige och Finland) ska vi som tur var inte vara i den kring politiska demonstrationer. Varken jag eller mina finska vänner kände igen oss i beskrivningen "när vi ser våra franska kollegor demonstrera får vi blöta ögon".

Inga kommentarer: