måndag, februari 18, 2008

Möte, rock, politik och schlager = jag i en liten ask

Det är intensivt med möten om helgerna. Kom hem strax innan sex igår och somnade sju. Sju!

Ett riktigt bra möte där vi bland annat spikade verksamhetsplanerna för 2008. För andra året i rad har vi lpå ett föredömligt sätt blivit färdiga med de planer vi ska arbeta utifrån i god tid. Vi höll ju till i Gävle, Annexet som är den nya delen för Järnvägshotellet rekommenderas verkligen för möten med upp till 13 personer. Riktigt trevliga rum, bra läge, fantastiskt pris och en enkel men bra möteslokal.

Therese Klaar, ordförande för Gefle Studentkår, kom och besökte oss och berättade lite om kårverksamheten i Gävle och om högskolan i stort i går. Alltid kul att diskutera andra verksamheter och få en inblick i hur det funkar. Jag har ju själv läst 4 terminer på HiG men hade inte så överdrivet bra koll på kåren på den tiden. Det var sålunda dags!

På lördagskvällen var det ett för alla som var unga i Gävle under slutet på 90-talet ett historiskt ögonblick. Nedervåningen på gamla Tre & co öppnades igen, och bland annat den talangfulle David Lehnberg ordnade klubb Volym. Fantastiskt skoj! Grym musik, härliga människor och en konstig deja vú-känsla av att återigen vara i den källare där jag tillbringade i stort sett varje fredag och lördagskväll för 10 år sedan. Min styrelseledamot Mia fick höra ett gäng med historier från gamla bekanta som nyanserade hennes bild av mig som hittills varit präglad av "Eva- ordförande". Man är väl mångfascetterad!

Idag ska jag äta lunch med de andra trevliga personerna i referensgruppen, och därefter träffa den forne UNT-ledarskribenten Håkan Tribell. Innan det ska jag springa förbi Souk och se om det finns tid för en klippning.

Nu, viktig fråga: Jag skäms för mig själv över att jag är en sådana DÅLIG schlagernörd. Jag har missat både delfinal 1 och 2 pga jobb. Jag har fått uppleva alt i efterhand vilket inte är ok. På lördag har jag dock chansen, men jag ska tidigt på söndag morgon jobba så det får vara av det något lugnare slaget. Vad är bästa alternativet att hänge sig åt lite kvalitativt nöje?

Inga kommentarer: