tisdag, oktober 16, 2007

Utbildning och arbetsmarknad

Kommer just från en spännande hearing på riksdagen om unga människor och arbetsmarknaden. Fick flera intressanta inputs till bland annat Ungas egenmakt där jag ska prata om ungas senare etablering på arbetsmarknaden. Det kom upp många nya saker som jag inte tänkt på, eller som jag inte visste om. Arbetsmarknadspolitik är extremt intressant!

Om ett tag ska jag träffa upp Magnus för att ha sällskap till tankesmedjan Timbros inflyttningsfest i nya lokaler. Innan dess ska jag fila på inbjudningar till vår kongressbankett, en gedigen gästlista arbetades fram under gårdagens middag med Klara. Vi försöker att ha en privat kväll men urartar snabbt och tittar istället på förslag på mötesdatum för 2008 då mötet i Bryssel måste börja planeras i år. Framförhållning är i alla fall inte något som saknas.

Har en krönika på Politikerbloggen idag om glappet.

Dessutom- jag är helt helt frälst just nu i Säkert! Det finns ingen hejd på hur många gånger per dag man kan lyssna på hennes skiva. Titta också på denna underbara video. Fast denna låt är den bästa och starkaste av dem alla.

Inga kommentarer: