torsdag, oktober 18, 2007

Arbetslivsanknytning i utbildningen ett fackligt krav?

Jösses! Fantastiskt att studenter inte överhuvudtaget ska befinna sig på arbetsmarknaden och dumpa andras löner. Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att VSF också är emot praktik för att det endast gynnar de som kommer ifrån en bakgrund där man har kontakter till de rättä ställena och att det därmed blir orättvist.
Ja, men det är ju fantastiskt. Hur många gånger ska man behöva visa att kontakter med arbetsmarknaden under studietiden är bra? Det ska självklart inte vara ett måste att arbeta extra under studietiden, studiemedlet är lågt och behöver räknas upp, det är jag den första att skriva under på. Men arbetslivserfarenhet ÄR bra, och väldigt många studenter vill jobba extra under studierna. Då har de all rätt att befinna sig där.

Jag förstår inte var den här dagen tog vägen! Kändes i morse som att jag hade en lugn dag, ändå satt jag med papper upp till armbågarna efter en kort stund. Men det hela avrundades efter ett möte om Saco-klubbar till en trevlig middag på en indisk restaurang med DIK-Ida, LR-Christian och Mikaela. Nu luktar jag lite lätt curry. Jag undrar hur det kommer vara efter två veckor i Goa, resan som jag betalade igår.

Det är för övrigt kusligt så väl den här klyschan om att alla män antingen är bögar eller upptagna stämmer för övrigt. Jag trodde att man skulle behöva åtminstone passera 35 eller 30 åtminstone för att komma fram till det. Men nej då, 26,5 år räckte alldeles utmärkt för mig.

Inga kommentarer: