fredag, oktober 26, 2007

En sedelärande historia

Magnus Aronsson, vd på Esbri, tipsade om denna underbara historia, läs och njut!
Skola och Näringsliv har i sitt nya nummer en artikel från onsdagens seminarium som sammanfattar alla diskussioner bra. Det är verkligen positivt att diskussionen om kvaliteten i utbildningen, från förskola till forskning, börjar komma upp på agendan ordentligt. Det ska bli väldigt spännande att se om det diskussionsforum som Kristina initierade i slutet av seminariet blir verklighet, och vilka stordåd som då kan uträttas.

I eftermiddag ska jag äntligen komma iväg på Moderna Museet och se på Bærtling, följt av middag med gamla kursare från museologin. Mycket bra, det var allt för länge sedan jag var på museet. Smsade Ulf som är intendent som jag lärde känna under min praktik på Moderna, men tyvärr var det en dag för hemmaarbete idag. Vilket å andra sidan ger mig en anledning att försöka ta mig till Moderna museet oftare i framtiden.

Jag ser fram emot att det blir vintertid förresten, det är helt enkelt omöjligt att ta sig upp ur sängen på morgonen nuförtiden. Jag behöver en extra timme, bums!

Inga kommentarer: