fredag, oktober 12, 2007

Friday afternoon and this is on

Vissa fredagar är mer fredagar än andra. I dag är en sådan. Det finns en loj men förväntansfull känsla i luften. Om en stund ska jag möta upp Carin för att gå på manifestationen i Kungsträdgården. Sedan ska Carin använda sig av mig som personal shopper. Än så länge är jag gratis.

Lugnet i dag har gjort mig produktiv. Flera saker som inte hunnit göras är nu gjorda, saker i stil med att skriva krönikor, samla ihop utvärderingar och skriva in dem, planera styrelsemötet i Gävle om några veckor, förbereda inför nästa veckas träff med Sveriges Farmacevtförbunds studenter, skriva ut schema för en massa saker som händer nästa vecka. Då är det utskottsutfrågning på arbetsmarknadsutskottet om ungdomars situation på arbetsmarknaden, och Folkpartiet anordnar seminarium om entreprenörskap och unga. Bland mycket annat.

Det är helt klart med Lissabon 22-23 oktober nu i alla fall. Jag hinner komma hem till seminariet den 24, men får då istället flyga en halv dag ner till Lissabon och dagen efter lägga halva den dagen på att komma hem igen. Men vad gör man inte för den europeiska socialfonden?

Jag ramlade över en platsannons som en relativt stor ungdomsorganisation hade ute på nätet. Efter att ha läst den kände jag mig arg. Jag vet inte riktigt var det gick snett men man KAN inte på ett seriöst sätt mena att man vill ha en person mellan 20-30 år med stor erfarenhet och gärna relevant utbildning och sedan ha lönen... 16000 SEK. Den medarbetaren blir med stor sannolikhet inte långvarig.

Å andra sidan finns det folk med stor erfarenhet och lång utbildning som får 15 700 SEK i månaden.... Nämner inga namn. Men lite lurade människor finns det bevisligen lite varsomhelst.

Hursomhelst.
Det glädjer mig att Britney Spears nya låt är så pass bra som den är. Kom igen Brittan, gör en ordentligt jäkla supercomeback nu!

Inga kommentarer: