måndag, oktober 08, 2007

Sicko!

Ikväll var jag och Maria och såg Sicko, Michael Moores nya film. Jag gillar verkligen fortfarande sättet han gör dokumentärer på, klippningen etcetera, även om det känns lite tidigt 2000-tal. När jag läste MKV A gjorde jag en kortfilm om Disney, och använde mig då av samma grepp. Tydlig inspirationskälla det där.
Hursomhelst. Effektivt var upplägget i alla fall. Jag grät när det var hemskt (och det var det), jag skrattade när det var roligt (och det var det) och jag längtade till London när han var där och filmade. Det var onyanserat om Kuba, men det var också effektfullt med Guantanamo.

Jag fick just mail från Eurocongressos som jobbar med att sätta ihop konferensen i Lissabon. Ser om de kan ordna att få hem mig i tid till seminariet jag ska vara med på som Svenskt Näringsliv anordnar den 24. Synd att man missar möjligheten att se något av Lissabon men...

Nå, nu måste jag fånga kvällen med att fundera lite kring Sacos 60år.

Inga kommentarer: