onsdag, november 28, 2007

Så. Nu är dagens föreläsningsrace färdigt, med två pass om hur man hittar jobbet (där jag ändrade om och pratade en massa om kontakter och undersökningen från Ams som jag skriver om nedan. ) och två pass om att läsa på högskolan. Nu- lite hes och ont i fötterna. Jag måste spara rösten till kongressen nu. Eller börja komma ihåg allt jag lärt mig av röstcoacher.

Dialog i montern:
-Hej, Eva Westerberg, ordförande i Saco Studentråd.
-Ahhhh! Ja, dig har jag läst om i Jusektidningens ledare!
-Jasså??!
- Ja, det stod om din blogg där. Ledarskribenten gillade den.
Och.. ett rätt underbart citat gick att finna, precis som utlovat.
(Det är verkligen ett citat som träffar mig mitt i prick. Jag är sådan.)

SCBs undersökning Studenters levnadsvillkor, som jag i våras var med på ett möte för att ta fram frågor kring, presenterades idag. Har inte, av förklarliga skäl, hunnit läsa så mycket ännu. Det var verkligen helt otroligt vad mycket inom det utbildningspolitiska området som har hänt under de dagar som vi har mässa. Kul men jobbigt att inte känna att man hinner reagera ordentligt.

Inga kommentarer: