torsdag, november 08, 2007

Konstruktivism

I morgon ser jag fram emot en förmiddag med diskussioner om export av den högre utbildningen, följt av lunch av min studentpolitiska kollega Elin. På eftermiddagen ska jag och Stina på vernissage på Forum för levande historia.

Jag var bjuden till Uppsala på Idolkväll på kvällen, men var tvungen att säga till att jag inte kunde för att jag skulle tvätta. Förstås drog jag mig för att komma med den ursäkten för den låter fruktansvärt konstruerad. Det var nästan med ett lättnadens suck jag tog emot mailet att kvällen blivit inställd.

Istället ligger en ganska lös och ledig helg framför mig. Jag ska hålla en föreläsning på lördag eftermiddag för LR Stud men utöver det så är det luftigt. Skönt.
Det känns när man har jobbat X antal dagar i sträck. Men jag håller då fortfarande reda på min kalender själv, inte som min vän som hänvisade till sin pressekreterare angående när vi skulle kunna ses nästa gång. Apropå ursäkter som låter konstruerade!

Inga kommentarer: