onsdag, juni 04, 2008

Unga kvinnor åker snålskjuts på äldre pojkvän?

Jag läste lite artiklar om Saco, mycket de senaste veckorna har förstås fokuserats på rapporten om hur män tjänar på att gifta sig, kvinnor på att vara singlar.
Saken har diskuterats i Svenskan, och läsaråsikterna har strömmat in. Jag satte min FunLight i halsen när jag läste denna kommentar:

”Alla vet att de flesta kvinnor börjar sitt vuxna liv genom att flytta in hos en äldre pojkvän som har både bostad, stereo, TV och kanske även bil. De åker snålskjuts tills de står på egna fötter. Männen får inte denna möjlighet som unga.”

Vad härligt det är med tvärsäkra människor. Och vad skönt att de äldre pojkvännerna som vi alla kvinnor börjar våra vuxna liv med har STEREO! Stereon som verkligen är en central del av varje människas liv 2008.

Undrar hur jag ska se på det här. Åkte jag snålskjuts in i vuxenlivet genom att vara sambo med Olle? Nej, snarare på Olles pappa vars bostadsrätt vi bodde i. Det var även hans tv. Men vi hade varken stereo eller bil. Betyder det att jag fortfarande inte är vuxen? Eller en onormal kvinna?

Jag blir alldeles förvirrad av detta tvärsäkra faktum.

1 kommentar:

lisa sa...

Visserligen en äldre pojkvän för min del. Men någon bil har jag inte sett röken av. Stereo däremot hade han. Men inga pengar, så vi levde på min mormors arv i några månader.

Och just det. Det var ett studentrum på 15 kvadrat.

Jag vet inte om jag skulle kalla det för snålskjuts...