måndag, juni 09, 2008

En sångkarriär? Knappast!

Ikväll har vi haft den årliga sommarfesten för Saco-kansliet. Vi började ute i Dieselverkstaden i Nacka med att sjunga körsång under ledning av Anders Asp. Jag är tydligen alt.
Hur det lät? Ja, vår presschef Sven- Erik Jansson förevigade det hela på film. Och nej, det kommer ni aldrig få se eller höra. Det räcker med att en skiva där jag och en kompis sjunger Britney Spears (inspelat en sen kväll på en karaokebar i Göteborg) stals från min korridor i Karlstad. Till saken hör att denna skiva under en längre tid använts som icebreaker på fester för att folk skulle få sig ett riktigt gott skratt.

Och tro mig,de skrattade.

Det här betyder ju dock inte att jag aldrig sjunger, snarare tvärtom. Det vet alla som sett mig i närheten av ett singstar eller en karaokemaskin. Det är bara en målsättning att bespara omvärlden oljudet efteråt.

Efter en trevlig middag, också på Dieselverkstaden, gick jag tillsammans med några kollegor till ett annat Göteborg, nämligen den trevliga baren i Hammarby Sjöstad. Härliga tider.

Inga kommentarer: