söndag, juni 01, 2008

Let me see your soul

Hemma igen efter en rolig och spännande, och stundtals frustrerande, helg. Jag har fått en etikett också, skönt att veta att man är en skandinavisk socialdemokratisk reformist. Jag har länge undrat.

Igår hade vi en stor barbequefest, enormt roligt! Jag och franska Celiné var väldigt övertygade om vår egen suveränitet jämfört med stackars tyska Ralf som bland annat blev retad för den i Tyskland frekvent förekommande hockeyfrillan. Sebastien testade den franska förförarstilen vilket gjorde att jag kände mig som Carrie i Sex and the city när hon dejtar Petrovsky. Fnissig av den skrattretande situationen. Han förstod inte hur vi i Sverige inte kan vara mer romantiska. Ledsen, men det blir bara lite mycket när någon ber en titta dem djupt i ögonen "så att de kan se ens själ"

Efter avslutat möte tillbringade jag och Jukka några timmar på ett café i Hannover, betraktandes någon ny gatusport som jag inte ens vet vad den heter, men det såg ut som det kom från Star Wars typ. Gatubilden fick en trevlig musikalisk inramning av en orkester som spelades lite klezmerinspirerad musik.

Veckan som kommer innehåller lunch med Annie, telefonmöten och utvecklingssamtal med styrelseledamöter, möte med ett antal av LSUs medlemsorganisationer, studenthandläggarnätverk, releasefest för ett spännande projekt, föreläsning för MUF Stockholm på Barnens ö, förhoppningsvis en liten träff med min familj och lite annat. Jag ska nog hålla mig sysselsatt.

Inga kommentarer: