måndag, juni 30, 2008

Regnet, det bara öser ner.

På väg till Kungsträdgården där jag skulle möta upp Björn Lindgren för en lunch njöt jag av solen. Det var så varmt att jag tog av mig min jeansjacka, och att gå utan solglasögon var inte att tänka på. Eftersom vädret är så härligt sätter vi oss på Fridays uteservering. Efter en stund börjar det regna och att sitta längst ut på verandan kändes inte längre aktuellt- även om det var ett litet tak. Vi flyttar längre in. Det ska vara svenskt att tala om vädret- men när man knappt kan tala för att vädret är så högljutt så är det anmärkningsvärt!

Efter ett intressant lunchsamtal med diskussion om allt från LAS-regler och praktik till paralmentarism får jag ett kvarglömt paraply av barpersonalen, och kunde rusa därifrån till T-centralen. Där var det lätt översvämmat.

Inga kommentarer: