söndag, juni 29, 2008

Stockholm i mitt hjärta

Jag och Maria har en riktig lyxbonus till vår lilla lägenhet. Vi har en takterass längst upp i huset. En takterass som någon vänlig själ dessutom pysslar om så det är en stor schysst soffa med kuddar och en massa växter. Dessutom med en fantastisk utsikt över hela innerstan.
En väldigt trevlig plats, och därför satt jag och Daniel där i över sex timmar i går, efter någon timme med sällskap av Tobias och Caroline.
Livet är bra underbart!

Därefter blev det en sväng på Lino, där jag fick en känsla av Almedalsveckan eftersom det blev väldigt mycket minglande och återseenden.

Idag har jag som ni ser i förra inlägget mest legat och tittat på molnen. Om en liten stund kommer Josefine hit, det blir fotbollstittande på O-baren och sedan hem och ladda för en ny vecka. Veckan som avrundas med färd till Gotland och Almedalsveckan. Innan dess ska jag luncha med Björn Lindgren, ekonom på Svenskt Näringsliv, träffa min mentor Birgitta, luncha med Erik Scheller som jobbar på utbildningsdepartementet och få en bra koll över vad som händer under Almedalsveckan egentligen. Och packa!

Inga kommentarer: