tisdag, juni 17, 2008

Män som gillar Hulken borde straffas med att ge halva lönen till kvinnor.

Jag sticker aldrig under stol med att jag är en shoppingfantast som är ett stort fan av lättsam kultur. Det kan man kritisera om man vill. Det bryr jag mig inte om.
Däremot blir jag arg när någon först dissar dessa "typiskt kvinnliga" intressen för att sedan hylla motsvarande "manliga intressen".

Ni vet. Varför i hela världen är det egentligen finare och mer OK att diskutera IPhone, men inte att diskutera klänningar? Det hände för någon vecka sedan. Jag och min kompis fick en kommentar om ytlighet och ett ögonhimlande kring vårt samtal om kläder, när killarna bredvid sedan diskuterade just den nya telefonen var det ingen som sa något.

Nu har tydligen Hans Wiklund sagt i radio att tjejer som gillar Sex and the city-filmen borde straffas med att bara få halva mäns löner. (Och skillnaden från idag är??) I stället rekommenderar Wiklund Hulken. Japp, Hulken.
Män som gillar Hulken borde straffas med att ge halva lönen till kvinnor.

Fast det tycker jag inte alls.
Hulken/Fantomen/Stålmannen/James Bond/etc räknas alla in i min avdelning för schysst underhållning.

Inga kommentarer: