fredag, april 17, 2009

Vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär?

Så här ser scenen ut:
inom loppet av några dagar nästan har Black Ascot visat sig vara ett pr-trick av Malmö opera, folk klurar fram och tillbaka på vem som ligger bakom KD-Inger och Fredrick Federley visar sociala mediers genomslagskraft.

Och i och med detta bubblar och surrar det lite varstans i tidningar, på bloggar och microbloggar "Men herregud. hur blir det nu med trovärdigheten? Och nu ska man inte kunna lita på.." osv

HAX skriver precis som jag själv tänkte, avgör från fall till fall:
För min personliga del brukar jag alltid försöka bedöma människors, bloggars och medias trovärdighet innan jag bestämmer mig för att lita på dem. (Ibland sker det för övrigt med rätt stora reservationer.)
På samma sätt bör folk i allmänhet ifrågasätta det som står att läsa här i bloggosfären. Precis som i alla andra sammanhang har all information en avsändare – och alla avsändare har ett syfte.Det blir i slutändan en förtroendefråga, som avgörs från fall till fall.

Helt enkelt, använd det sunda förnuftet. Simple!

Inga kommentarer: