fredag, april 10, 2009

Relationssnack med Carl.

Jag och min snart femåriga systerson umgås lite.

Carl: Eva, Elin har en kille.
Eva: Ja, jag vet det.
C: Har du också det?
E: Ja, det har jag.
C: Elins kille heter Oscar, heter din kille också det?
E: Nej, han heter Eiran. Han kommer från ett land som heter England (jag fuskar mågudförlåtamig men ibland kan en förenklad version passa bättre för en femåring).
C:Gör han? Har jag varit där?
E: Nej, det har du inte. Där pratar man engelska, som boken du fick.
C: Har du en bild på honom?
E: Ja
-visar bild-
C: Jaha, säger han så här "one two three four"?
E: Haha, ja det gör han
C: Doddo har en tjejkompis som är från England. Hon pratar också engelska. (Doddo är Carls låtsatskompis)

Relations- och språksnack en långfredag.

Uppdaterad
Måste bara lägga till den sockersöta fortsättningen på denna konversation:

C: Älskar han dig Eva?
E: Ja, det gör han.
C: Gör han?
E: Ja, är det så konstigt att förstå?
C: Nej, jag älskar också dig Eva.

Inga kommentarer: