torsdag, januari 22, 2009

Nu ska vi curla föräldrarna också.

Det var någon gång i höstas som jag låg i soffan och slötittade på tv. Varenda reklam för kommande program handlade om coachande för din ekonomi, för din hund, för din mathållning, för ditt förhållande, för ditt liv. Jag fick ett utbrott och sa till min dåvarande kombo Maria att det var då tusan vad folk inte kan göra något själv längre.

Men visst, finns behovet så finns det en marknad och jag behöver inte titta på det på tv om jag inte vill. MEN att staten nu ska curla genom att bland annat de blivande föräldrarna på MVC också får stöd att förbereda sig på de förändringar i parrelationen som ett nytt barn kan medföra tycker jag bara är tokigt. Det kan knappast vara det som skattepengarna ska gå till.

Socialdepartementets pressmeddelande ser du här.

Märks det att great minds think alike förresten?

Inga kommentarer: