tisdag, januari 13, 2009

Dreams of the streets in the United States

Efter gårdagens samtal om New York, där jag återväckte min dröm om Moma (nog för att jag nämnde den i en intervju i Metro för någon månad sedan, men då kändes det inte så här i hjärtat) har jag stärkt mina drömmar om "staterna".

Därför var det faktiskt lite extra coolt när jag plötsligt upptäcker att en follower på Twitter är kongressmannen Jim Jordan. Rent spontant har vi inte mycket gemensamt (pro-life är ett rött skynke för mig, så är det bara), men det är ju inte det som är poängen.

Det coola är att plötsligt finns amerikanska politiker i mitt nätverk. Heja Twitter.

Uppdaterad
Någon timme senare har jag även Karl Rove som follower, ja George Bush-rådgivaren. Sittandes sjuk i soffan i min pojkväns slitna t-shirt är jag alltså ett snabbmeddelande ifrån internationella storstjärnor. Jag gillar det.

Inga kommentarer: