måndag, januari 26, 2009

Kung för en dag, eller åtminstone en helg.

I lördags var jag ute och roade mig i Stockholmsnatten. Ganska snabbt kunde vi konstatera att det är rätt jobbigt att gå ut helgen runt den 25e för det är så enormt mycket människor överallt. Att baren dessutom bara hade en bartender gjorde konstaterandet än klarare. Ingenstans som på krogen blir det så tydligt vad träffsäker Kung för en dag är. Läs Sanna Raymans utmärkta ledare i dagens Svenska Dagbladet om de personliga lågkonjunkturerna och om svenskarnas pizzaindex.

Och jag var förresten också och handlade i helgen. Jag känner helt och hållet igen mig i Sannas beskrivning. Mitt kylskåp var fullständigt tomt och fylldes nu på med bland annat några dyra veggo-produkter. 2009 är året då jag sannerligen ska återuppväcka hushållandet och sparandets dygder.

Inga kommentarer: