lördag, januari 24, 2009

Ett pinsamt failure?

MUFs internationellt ansvarige Rola Brentlin bråkar på CUFs ordförande Magnus Andersson. Oavsett vad någon sagt hit eller dit eller vem som egentligen är mest mediekåt så tycker jag att det är anmärkningsvärt hur "jobba på Timbro" tycks vara ett pinsamt failure i karriären enligt Rola. Jag vet inte om jag övertolkar men jag tycker nästan tonen blir "Magnus vill till riksdagen, den banan han har valt kommer dock inte ta honom längre än till arbetsförmedlingen". *

Och for the record så vet jag att Magnus aldrig är varken feg eller pinsamt mediekåt.

*Jag tycker att det var jättesvårt att komma på vad jag skulle skriva här, för varför ska jag säga att ett jobb är bättre än ett annat jobb. Jag menar, jag skulle inte vilja jobba med slamsugning men jag är ju grymt tacksam över att någon gör det- annars skulle det ju inte funka. Och då finns det ingen anledning här i världen att raljera och säga att det ena är finare än det andra. Jag valde arbetsförmedlingen som något mer neutralt och som en symbol över att alla jobb är bättre än inget jobb.

Inga kommentarer: