onsdag, januari 09, 2008

Lucka

Som bekant så var Goa en enda stor avkoppling till motsats till det vanliga uppkopplade livet. Nackdelen så här i efterhand är att jag också har en två veckors medial lucka i mitt liv. Lite som att vara sjuk i mellanstadiet när man gick i genom 7ans multiplikationstabell. Det är svårt att ta igen. Jag kan inte gå med i Kallas fan club på Facebook till exempel. Har ingen relation till bedriften jag förstår hon gjorde. Jag börjar greppa USAs valföljetong i alla fall. Alltid något.

Ägnat en stor del av dagen till att planera nästa veckas styrelsemöte. Fredagen blir bra, med besök i riksdagen, träff med Anna Ekström, Mikael Halápi från samhällspolitiska avdelningen på Saco och Jon från kommunikationsditon. Dessutom kommer det finnas en hel del tid under helgen för (förhoppningsvis) utvecklande diskussioner.

Intressant hur fort en kalender går att fylla förresten. De närmaste veckorna är redan fulltecknande, vilket jag inte riktigt förstår hur det gick till. I ett naivt ögonblick hade jag bilden av att januari skulle vara en månad för mycket långsiktigt arbete och så vidare. Men icke!Mycket skojiga saker förstås, som t ex öppnandet av Akademikerförmedlingen i Stockholm på måndag. Sedan ska jag opereras i slutet av januari, vilket jag inte riktigt vet ännu hur mycket det kommer att påverka min tid. Jag hoppas förstås på "inte allt för mycket". Men det är något i ordet operation som lite signalerar motsatsen.

Inga kommentarer: