onsdag, januari 09, 2008

2008

Tillbaka i ett tyst och rent Sverige. Utvilad- ja så pass att jag undrar lite var man egenligt kopplar igång hjärnan helt och hållet någonstans. Har haft det så enormt enormt underbart. Ja, jag ville stanna. Ja, jag vill åka tillbaka. Ja, jag kände att jag den kvällen när jag hade en blomsterkrans runt min hals efter att ha pratat med en överårig alv och en rosahårig tant att jag egentligen ville släppa lös den fria hippien i mig fullständigt. Resor får en alltid att tänka efter så mycket, särskilt resor som innehåller tarotkort och starka drömmar med smarta ord.

I måndags hade jag en artikel i Corren om praktik mot studentklyftor.
I eftermiddag ska jag träffa min mentor, därefter Klara för att spika agendan till årets första styrelsemöte som är nästa helg. Innan dess hoppas jag att min väska dykt upp. I serien intressanta och oväntade flygresor så har hemresan helt klart kvalat in. Vi skulle åkt från hotellet 17.30 i måndags. Vid 20.00 kommer i stället en buss för att ta oss till ett annat hotell. Flygplanet som är på väg ner har inte kunnat mellanlanda i Azerbaijan pga snöstorm. Kl 04.00 (vilket är är 23.30 svensk tid) kliver vi upp och blir hämtade för att åka till flygplatsen. Vi kliver på planet vid 9.00 men inget händer. Planet får inte tillstånd att lyfta pga vinden. Efter drygt 3 timmar lastas i princip alla väskor av för att planet ska bli lättare och vi ger oss i väg. Mellanlandar i ett snöigt Azerbaijan:


Min väska är hur som haver lokaliserad och på väg nu.



Inga kommentarer: