fredag, januari 11, 2008

Det slog mig just att i år blir den första kullen 90-talister myndiga. Jag börjar känna mig gammal. Ungefär som när jag och Carin diskuterade våra hål i öronen apropå att staven i ett hänge var för tjockt för piercingshålet i mitt öra
-Men herregud, jag tog ju hål för 20 år sedan!
... och det var inte ironiskt eller ett skämt eller något sånt. Utan ett rent faktum. Jag tog hål i öronen för 20 år sedan. Jag började skolan för 20 år sedan. I tjugo års tid har jag ägnat mig åt utbildning alltså. Nej, sanning med modifikation: 19 år. Ett år var enbart arbete.

På kongressen i december beslutades det om en rad stadgeändringar. I vår organisation är det dock så uppbyggt att även om kongressen tycker en sak så är det Sacos styrelse som har sista ordet. På det första styrelsemötet med Saco för året ska därför 7 stadgeändringar tas upp. Ett gediget beslutsunderlag behövs, och jag har precis lagt sista handen på det.

Snart helg- och jag är trött! Att startsträckan efter strandkoman ska vara så tung. Var på bio igår kväll och såg The Walker för fribiljetterna som jag vann på Politikerbloggen för några veckor sedan. Var tvungen att börja tugga tuggummi för att inte somna. Och det var inte filmens fel. Blir en relativt lugn helg, förutom vissa fysiska ansträngningar i form av flytthjälpning till Mikaela. Ska ikväll äta middag med Tess och Carin, och imorgon kväll ska jag träffa Josefine som just flyttat till Stockholm.

Notering: det tycks vara väldigt populärt att lägga arrangemang runt den 4-9 april. Jag skulle kunna vara på ESF Övervakningskommitté, i Bryssel, i Belgrad/Budapest och i London/Oxford samtidigt. Jag väljer det sistnämnda.

Inga kommentarer: