fredag, december 19, 2008

Fina flickor kommer till himmelen, andra kan komma hur långt som helst.

I eftermiddags hade jag min officiella avtackning på Saco. Ibland när folk slutar ett uppdrag eller jobb säger de att "Nej usch, inga tal!!! Inget stort!". Den gruppen människor har jag aldrig tillhört. Så min avtackning var glögg och god saffranskaka med marsipan i (jag förstår inte när den trenden kom?) och tal av Anna Ekström, Sacos ordförande, Mikaela Staaf, fd studenthandläggare, och John Ahlmark, kommunikationschef.

Den röda tråden var mitt goda humör och skratt, det nämnde de alla tre. Ja, och det är ju rimligt också, med tanke vad kul jag har det. Sedan var det strategiskt tänkande, diplomaten Eva, genomslag, att aldrig behöva skämmas för mig, med mera. Fina saker, sådana saker som jag kommer ta med mig i framtiden.

Ett siande om framtiden kom från Anna som var ordförande för Saco Studentråd för 20 år sedan. Hon trodde att vi skulle se mig på hennes post om 20 år. För att framåt och kaxiga tjejer kommer långt.

Hur är det man brukar säga? Fina flickor kommer till himmelen, andra kan komma hur långt som helst...?

2 kommentarer:

Magnus Andersson sa...

Diplomat?

Eva Cooper sa...

Anna menade att jag har ett diplomatiskt sätt som bland annat var en vinnare i Sacos styrelse.