fredag, december 26, 2008

Ett dygn i Gävle.

Åter tillbaka i Söderhamn efter ett roligt dygn i Gävle, innehållandes höjdpunkter som Buzz och Sing Star (saker som hör till kategorin prylar jag inte själv får ha för då skulle jag aldrig göra något annat än att Buzza eller sjunga Creep med Radiohead), avslöjande av att jag ska börja jobba på Timbro vid ett bord där alla andra är aktiva syndikalister (det blev tyst och en sa "ja, där slockande ljuset"), konstaterande av att de som går ut på nattklubben Goya är väldigt unga nuförtiden och träffa gamla vänner där bland annat Johan Apel, Andreas Press och Emma Tvärberg märks i mängden.

Johan, som numera är pappa till Emil Linton, var en riktigt bra vän under gymnasiet. Några år efter studenten konstaterade vi att vi under en period varit kära i varandra samtidigt, men ingen av oss hade vågat sagt något eller göra något åt det hela.
Andreas delade jag lägenhet med i ett halvår 03/04. Sedan flyttade han till Lund och jag har knappt sett till honom sedan dess. Riktigt kul att mötas igen, och jag lovar att jag inte ska glömma bort miljön och feminismen. Emma lärde jag känna i 1an på gymnasiet. Vi flyttade samtidigt till Gävle för att börja 2an och förutom kortare svängar till Stockholm och Malmö samt ett år i New York har Emma blivit Gävle trogen. Jag hoppas att hon fattar att hon bara MÅSTE skaffa Facebook nu.

Inga kommentarer: