onsdag, februari 04, 2009

Sebastien intervjuas av Luuk




När jag slutade på Saco fick jag av Mikaela i present att gå på Sebastien Tellier. Vi visste inte om att det på köpet ingick tv-inspelning av Popcirkus, men det gjorde då rakt inget. Popcirkus hade förra veckan på sin premiär färre tittare än Uutiseet vilket jag verkligen inte förstår. Det är musikprogrammet man faktiskt saknat på TV. Per Sinding-Larsen och Kristian Luuk är lysande programledare och artisterna är bra.
Ovetande om det mesta lyckades vi också ställa oss på första parkett, vilket kanske syns på fotot ovan. Jag ska också erkänna att det -och nej jag är inte fjorton år-pirrade till i magen när Sebastien kom och satte sig i soffan. Plötsligt var han bara någon meter därifrån. Denna lätt alkoliserade, långhårige, skäggige och grymt skumme fransman som jag har en sådan fabläs för.
På konserten efteråt var han inte bara aspackad och började på ett rebelliskt sätt röka på scen (en sådan sak som jag skulle bli arg och tycka var omoget om någon i publiken gjorde men tyckte var rockigt uppfriskande när han gjorde), han var dessutom briljant med sin musik.



Lyssna bara:

344

1 kommentar:

lisa sa...

Grymt! Jag är avundsjuk. Såg finalen ikväll och jag och Kroffe konstaterade ännu en gång att vi måste köpa Sebastiens skiva. Vilket vi sagt nu i två år...
(dessutom råkar jag tycka att PSL är väldigt...fin...:-)