måndag, augusti 25, 2008

Ny studenthandläggare på Saco.

Det här brevet skickades i helgen ut till styrelsen från vår nya studenthandläggare:

Hej,
den 1 september börjar jag som studenthandläggare hos er, vilket jag tror kommer bli både spännande och utmanande! Jag hoppas på att få träffa er alla snart, men innan dess så tänkte jag kort beskriva mig själv.

Jag heter Maria Noleryd och är 29 år. Jag är från Halmstad, men har bott i Stockholm de senaste åren. Min akademiska bakgrund består av fristående kurser på Halmstad högskola och pol mag-programmet med inriktning nationalekonomi vid Lunds universitet.Tidigare har jag jobbat med studentfrågor på min studentkår i Lund,som vice ordförande på Sveriges förenade studentkårer, och som aktiv iden europeiska studentorganisationen ESU - European students' union.

Närmast kommer jag från Verket för högskoleservice, där jag arbetat som handläggare. Jag har inte tidigare varit fackligt aktiv, däremot har jag varit studerandemedlem och sedermera medlem i Jusek i ett antal år.Jag ser fram emot att få jobba med er, och hoppas att ni kommer att trivas med mig!

Vi ses!/Maria

Det kommer bli helt grymt- det är jag övertygad om. Grattis både Maria och grattis alla studenter inom Saco-federationen!

Inga kommentarer: