söndag, augusti 17, 2008

Fest och flytt

Gårdagens 30årskalas hos Håkan Tribell var verkligen superroligt. Många roliga människor, spännande musikmix från en tysk topplista över de senaste 30 åren (ni förstår själva hur en tysk lista över det kan låta) och så vidare.

Kom hem strax innan tre inatt. Vaknade av att klockan ringde vid halv tio. Förstod inte vad jag förväntades göra, varför jag hade ställt den. Sedan mindes jag att det var flytthjälp jag förväntades vara. Kastade mig i väg till Medborgarplatsen, lyfte kartonger och bar soffor upp för fem våningar och fick sedan svarta prickar framför ögonen när vi satt på en restaurang för att få i oss energi. Och det var ju just det som behövdes. Med mat och dryck i kroppen försvann alla osunda tendenser och byttes i stället snabbt ut till träningsvärk av lyften.

Får se om jag lyckas ta mig ur sängen i morgon bitti.

Inga kommentarer: