tisdag, augusti 12, 2008

Hösttecken

Jag vet att det är ofint att klaga, men det är inte alltid så himla lattjo att försöka underhålla sig när alla andra är tillbaka in i arbetslinjen. Ett säkert hösttecken är till exempel att Claes De Faire är tillbaka från sitt sommaruppehåll och åter skriver sina roande bloggar.

Men jag kände mig alltså lite uttråkad i morse när jag vaknade. Men så kom jag på att det finns en till som kämpar med att försöka vara ledig till den 18 augusti: Mikaela. Så vi satte oss på Saturnus i några timmar, gick sedan runt på stan där fröken Staaf gjorde en massa fynd. Sedan skildes vi åt och jag gick till frisören. Det blev alltså en riktigt bra dag!

Nu ska jag snart i väg och äta middag med Gardar Björnsson och Hans Vindeland, studentkårsordförande samt studieutskottsordförande vid Stockholms Universitet. En kväll i studentpolitikens tecken. Det blir kul!

4 kommentarer:

lisa sa...

Synd om dig! Kulturfestival och allt!

Själv jobbar jag tisdag till söndag och ungefär samma sak nästa vecka. Ska vi byta? ;)

Eva Cooper sa...

Haha! Ja men i morse när jag vaknade och skulle styra upp dagen visste jag faktiskt inte det...

Det är roligare att vara ledig tillsammans med folk än själv.

Nästa vecka ska jag jobba måndag-söndag så då är det lite mer normalt.. :D

lisa sa...

Japp!
Jag brukar svära över mina lediga måndagar... Då kan verkligen ingen hitta på något. Orken för påhitt är lite sämre på måndag än typ fredag...

När jag har pengar och tid så vill jag som sagt gärna ses! Kanske gå på en shoppingrunda i storstan efter löningen?

Eva Cooper sa...

25-27 aug har jag fint med utrymme för shopping och häng :)

Går ngn av de dagarna?