tisdag, augusti 05, 2008

Dagen då jag blev avundsjuk på Blondinbella.

Lite oförtjänt har flera stycken trott att jag har något emot Blondinbella, på grund av den lilla detaljen att Niklas Wykman fick högre modebetyg än Isabella i Almedalen.
Det var verkligen inget personligt, det var bara vad jag tyckte. Och dessutom ganska snällt sagt också.

Nej, jag tycker Isabella Löwengrip är en cool person. Men nu hittade jag en sak som har gjort mig genuint avundsjuk. Osmickrande va? Men så är det. För läs här:
Sedan fick jag ett erbjudande från ett företag som placerar duktiga människor utomlands på olika universitet (som ett stipendium) och jag fick förfrågan om jag ville läsa juridik på Oxford.

Läs hela texten här

Men ÅHHHHHHHHHHHHHHH! Jag vill också!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det där är BS. Företag kan inte bara "placera" "begåvade" personer utomlands på det sättet. Att komma in på Oxford är en process och man kommer in enbart genom akademiska meriter. Jag vet inte var Blondinbella har fått det ifrån, det kan vara någon betald plojkurs på 6 veckor som Oxford har för att håva in lite extra pengar, men som sagt, inget 3 årigt program.

Antagning till brittiska topp-universitet (och alla andra också för den delen) är inte som sportevents där sponsorer får en viss procent av biljetter förfoga över.