måndag, augusti 11, 2008

(Uppdaterad) Fröken Westerberg och idrottsturismen

För att citera Ronnie Sandahl i dagens Aftonbladet så är jag en typisk idrottsturist. Jag bryr mig inte ett dugg om sport under stora delar av året men brukar välja ut ett idrottsarrangemang att följa. Sorry OS, men i år blev det Fotbolls-EM istället. I år kan man åtminstone låtsats att man gör det som ett politiskt ställningstagande.

Men jag har fått lite OS-känsla ändå, på ett charmigt 80-talssätt. Läs Erik Zsiga och lyssna på Koreana här .

Så ingen blir orolig: jag är varken döv eller blind. Jag vet att vi har ett nytt nationalhelgon i Emma Johansson som kom tvåa i simningen. Man kommer rätt långt genom att skumma rubriker.

Tack för uppmärksamma läsare. Cyklingen skulle det stå ju.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, fast det var cykel och inte simning. Cykel-Emma! :)