fredag, juli 25, 2008

So, just fake it.

Igår tillbringade jag och Josefine kvällen på Berns. Roligt, förstås. Efter att länge diskuterat hur trist det är att folk alltid frågar vad man jobbar med som öppningsreplik var det nästan synd om den nyss från New York hemkomne kille som inledde samtalet med just det. Efter lite sedvanlig förvirring efter stängningsdags, och en kille som nådde mig knappt till axeln som tyckte att jag skulle ha roligare på hans hotellrum än någon annanstans, knallade jag hemåt strax innan fyra.

Vaknar och ser ut som ett litet troll. Då ringer Christian och föreslår lunch på Sturehof. "Fake it ´til you make it" tipsade Daniel om när jag undrade hur sjutton jag på trekvart skulle kunna vara en fab person. Det funkade.

Nu ska jag åka till Kärrtorp och tjejerna därute. Sol och musik är temat för eftermiddagen och kvällen. Oslagbar kombination. Ungefär som folk som är lediga men inte desperata.

Inga kommentarer: