torsdag, juli 24, 2008

Autopilot

Haft en helt ljuvlig dag tillsammans med Josefine. Nu mellanlandar jag hemma för lite jobb, mat och fix innan vi ska träffas upp igen och dricka rosévin på hennes balkong.

Mitt i detta semestermecka ringde en journalist och intervjuade mig om studiesociala frågor. Härligt att finna att det finns en autopilot som samlar alla argument och allting som jag behöver ha koll på som det bara var att slå på. Ni vet, när man försöker att stänga av allting och fokusera på nuet kanske det inte ligger längst fram i den mentala pipelinen direkt. När jag lät bli att fundera för mycket utan bara pratade var det de rätta sakerna som kom (vilket jag verkligen kan garantera er eftersom jag har fått läsa igenom intervjun sedan).

Studentpolitiken ligger alltså fortfarande i trygga händer även om jag slappar lite.

Inga kommentarer: