lördag, juli 19, 2008

Mitt Facebook-självförtroende får sig en törn.


Ok, jag använder Facebook ganska mycket, både hemma och på kanslidatorn. Men aldrig har jag använt mig av chattfunktionen, det har aldrig varit någon som skickat ett meddelande till mig. På de två dygn som jag har varit hos min mor och använt datorn här har jag fått en massa meddelanden.
Jag har svårt att tro att det plötsligt blev en fluga, snarare tror jag att jag inte förstår eller ser meddelanden annars. Och det här ger mig en lätt känsla av att jag inte riktigt är så bra på Facebook som jag tror.
Men jag har verkligen aldrig sett de där rutorna förut.

9 kommentarer:

Mikaela sa...

Vet du varför du aldrig har sett dem? För man ser dem inte i Internet Explorer 6.0 och det är det vi har på Saco. Jag hade inte heller sett dem innan jag köpte min nya dator och började använda Firefox igen. Mysteriet löst - några dagar för sent kanske, men jag har varit i internetskugga.

Eva Cooper sa...

Det var märkligt! Man kan alltså inte använda chatten alls då eller?

Mikaela sa...

Nej, jag tror inte det. Har aldrig testat iofs.

Men jag tror att funktionen som säger vem som är online inte heller funkar i 6.0.

Dags att uppgradera. Jag har 7.0 på min bärbara jobbdator, be Petros/Krister efter semestern om du inte har behörighet.

Eva Cooper sa...

Det ska jag verkligen göra, det var ju ett riktigt smidigt och oupptäckt verktyg det där :)

Mikaela sa...

Fast på den fasta datorn får vi nog inte nån uppgradering än på ett tag :-(

Eva Cooper sa...

Jag gissar att chatten på FB inte ses som ett helt och hållet fullgott skäl att få en uppdaterad dator, även om vad jag har använt det till hittills (på semestern! ;) ) till 75 % varit jobbrelaterat...?

Mikaela sa...

Nja, kanske inte:-)

Tyvärr är det ganska ofta den inte funkar, msn är ju överlägset bättre för chatt. Och det kanske är där vi skulle konversera istället för att fylla din blogg med interna kommentarer, men men, någon annan kanske är intresserad?

Eva Cooper sa...

Jag har tröttnat på MSN...
under semestertider får bloggen fyllas med lite vad som helst :)

Mikaela sa...

That's the spirit!

Sedan blir ju en blogg alltid roligare med kommentarer...