söndag, juli 13, 2008

Almedalslistan

Veckans utspel: Konkurrensverkets uppgifter. Eller vänta nu...
Veckans vara: Paraplyer. Det blev lite av en snackis var man kunde köpa sig ett paraply.
Veckans blogg: Almedalsbloggen så klart!
Veckans iakttagelse: Att fler och fler försöker använda sig av dygnets alla timmar för nätverksträffar. Frukostminglen blir allt fler, luncherna är fullbokade och på eftermiddagarna vill man klona sig för att hinna med allt. (Jag hann med Prime PRs rosévinsmingel en gång och endast en gång). Än så länge är Captus ohotade som dom som använder sig av 02-04tiden. Jag tror inte att det ser ut så nästa år.
Veckans låt: Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi döda varandra
Nåt säger mig att du blir borta
en lång lång tid
Veckans roligaste: Att våra arrangemang var så välbesökta! Över 100 besökare på seminariet- som dessutom låg samtidigt som Almedalsveckans mest välbesökta seminarium. Jo, jag är nöjd.
Veckans tråkigaste: Att begränsas av detaljer som behov av sömn etcetera- det fanns så mycket mer jag ville göra också
Veckans minglare: Innan Almedalsveckan undrade jag om det verkligen var möjligt att träffa så mycket mer nya människor efter den boom det blev förra året. Det var det. Värda att nämnas är till exempel den trevliga info-killen från Försvaret, Simon Rothstein, KPMGs Charlotte Gustavsson som gjorde en minnesvärd entré i mitt liv genom att berätta om sin Mona Sahlin upplevelse. Folke Royen Linton som räddade en kväll och många fler.

Men roligast av allt var att både min gamla och nya vice ordförande var på plats (och Stina har en energi som nästan är jämförbar med min), att pop-Kolm alltid var redo att sjunga lite, att Tobias gjorde Visby snyggare med sina syndigt korta shorts, att Frida och Magnus uppskattade hårdbrödsätande i sängen lika mycket som jag, att Viktor alltid var redo att möta kvällen med ett leende, att Mikaela alltid hade stenkoll på allt, att .... och så vidare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När får vi den enda sanna snyggast-listan då!?

Eva Cooper sa...

Tack för påminnelsen!