måndag, juli 14, 2008

Den stressade foten

Jag pallrade mig till doktorn (det kanske hjälpte att blogga om det ) som tittade på min fot, konstaterade att jag hade en så kallad stressfraktur- jösses nu är till och med skelettet utbränt- men det kan man inte göra något åt. Kanske om man vill kan man ta en ipren. Eller linda om foten fast då kunde det bli knepigt att ha skor. Nä, om några veckor är det bra igen.
Och 140 kronor då tack.

Hur man blir bättre? Så här står det på fass.se:
Stressfrakturer i mellanfotsben behandlas i 4–6 veckor genom att patienten
undviker hopp och löpning på hårt underlag. Ordinera ej vila!
För löpare gäller vattenlöpning.


Bra, då vet jag.
Om en stund ska jag hem till min gamla sambo Sara som jag återigen inte träffat på flera månader. Jag har ju börjat en slags semester (jag är förtroendevald och har därmed inte semester, men jag jobbar lite mindre liksom) och kommer den här veckan bland annat att hänga lite på Boule & Berså med Carin och Tess, åka till Hälsingland och träffa familjen, lyssna på hårdrock med Magnus (och då ska jag inte hoppa) Ja, lite sånt man ska göra när man har en sorts ledighet.

4 kommentarer:

lisa sa...

Ja, du. Den där stressen som till och med kan köra käken ur led (jorå, har råkat på den med!)

Testa zon som du smörjer in. Bättre än grejer i magen. Linda foten på natten så kanske den slappnar av mer och läker bättre. Använd gärna inlägg i skorna i form av dämpande sula i hälen. Finns hos scholl. Ha inte platta skor utan gärna lite höjd på hälen. Hellre gympaskor än platta ballerinor, hellre Nike Air än converse.

Hoppas den ordnar sig!
När ska vi föresten ses? Skulle vara kul att jämföra krämpor någon dag över en drink eller två!

Eva Cooper sa...

�h, tack f�r alla tips Lisa! Det blir en tur till Apoteket i morgon.

Vad s�gs om i slutet av n�sta vecka? �r �ter fr�n H�lsingland p� onsdag. Lite kr�mpsnack och drinkar tackar man ju inte nej till :D

lisa sa...

Då är jag i Norberg på festival.
Veckan efter det i Övik. Men gärna efter det!

Kram!

Eva Cooper sa...

Vecka 32? Åker till Västkusten på torsdag 7 aug, och har planer den 6 aug. Men 4 eller 5 alt. veckan efter?