fredag, juni 26, 2009

Bara bröst

Ni vet att även om man inte ska det, så blir det lätt att man utgår från sig själv. Så därför har min hållning kring det här med bara bröst i ett badhus hela tiden varit
Men herregud så obekvämt!

På ett badhus finns det ofta trampoliner. Jag gillar ju verkligen att bada och tanken på att hoppa från en trampolin utan bikini eller baddräkt känns liksom.. aj. Det finns inte ett uns av oanständighetstänk eller tvingande kring mitt badklädesanvändande. Rent praktiskt tänk bara.

Jag håller med Sanna i Mig spelar det egentligen ingen större roll vilka klädkoder som regerar så länge inte normen blir nudistsimhallar, det hade jag haft ytterligt svårt för. Men jag vill ändå slå ett slag för att det för många kvinnor helt enkelt är jäkligt mycket bättre för deras ryggar att ha något som stöttar dem, än att inte ha det. Baddräkten eller bikinin är något mer än för att man "måste" skyla sig.

Och till det så pryder vi texten med en badbild från Fjäderholmarna för två år sedan.

Inga kommentarer: