söndag, maj 03, 2009

Singelhjulet

Karolina Lassbo har gjort en kartläggning av sitt singelhjul som består av tolv faser.
Eftersom jag alldeles för ofta låter bli att läsa Kafka som jag köpte till ett bra pris på en bokrea för några år sedan och istället koncentrerar mig på chicklitt av olika slag är dylika kartläggningar vardagsmat att fundera kring.

Men hur ligger det egentligen till själv?
Vid en snabb översyn av mitt liv så ser jag att Karolinas Fas 4 Trött på dejting har präglat mig. Jag känner inte igen mig alls i övriga faser utan på ett lite ouppstyrt sätt så har Fas 4 lyckas blivit Fas 8, blivit Fas 4 för att bli Fas 8 och 9, sedan Fas 4 igen och igen och igen och nu Fas 8 och Fas 9. I bland har jag gjort försök till Fas 3 men blivit uttråkad bara av tanken.

Häromdagen fick jag frågan om jag passade extra bra till ett distansförhållande. Nej, blev mitt svar. Det är skitjobbigt. Men fördelen är att man inte kan jiddra runt. Jag var tvungen att bestämma mig snabbt (för med den typen av rese- och telefonräkningar jag har så dejtar man inte bara för att man inte har något bättre för sig) och det gjorde att jag utan problem kunde ta steget från Fas 4 till Fas 8.

No games, bara fair play.

2 kommentarer:

Karolina Lassbo sa...

Jag kan verkligen rekommendera Kafka, om det är boken "Processen" du har som du inte har läst!? Den väcker en hel del tankar om hur det bör och inte bör fungera i ett samhällse som består av myndigheter med olika slags befogenheter. Läs den!

Eva Cooper sa...

Okej, jag lovar! Perfekt sommarläsning antar jag :)