lördag, maj 02, 2009

Den lilla hippien.


I brist på annat - t ex när man håller på att tvätta- kan man alltid göra ett Facebooktest. Jag gjorde Vad kommer ditt barn bli? och fick då reda på att jag ska förbereda mig på en lortig hippie. Jag berättade för den framtida pappan om detta och med en stor suck konstaterade han att det nog kommer bli så. Titta på farfar (som är en riktig hippie) och titta på mormor (som är en bohemisk personlighet). Klart ungen kommer att batikfärga varje plagg.
Men den ska banne mig inte bli en icke-röstande person (vilket tydligen är vanligt förekommande bland hippie)! Det får stinka hur mycket otvättat hår som helst men rösta gör man.
Och så ingen svävar i ovisshet här: det är alltså ett icke-existerande framtida barn vi pratar om. Inga bullar i ugnen och så vidare.


Inga kommentarer: