söndag, maj 03, 2009

Om 34 dagar är det dags

Idag hoppas jag att ni läser DNs fördjupning om de nuvarande 19 europaparlamentarikerna.

Både Åsa Westlund (s) och Christofer Fjellner (m) pratar om hur de är med parlamentsmått mätt extraordinära i och med sin ålder. Det är ju som bekant inte den yngsta församlingen som representerar euroepeerna.

Enligt en aktuell opinionsmätning kommer moderaterna få 6 mandat i valet den 7 juni vilket med största sannolikhet innebär att Christoffer Järkeborn kommer in. Christoffer skulle bli den näst yngsta parlamentarikern någonsin med sina 24 år.

Åldern har ingen betydelse brukar man som bekant säga. Det är ofta då slutresultatatet är att alla är 45 plus (samma sak kan man se när det gäller kvinnor och män : könet spelar ingen roll och därför blev det bara män). Därför tycker jag att det spelar roll att Christoffer är ung, och att det är ett stort plus. Men han är ju dessutom den mest drivna och samtidigt ödmjuka personen jag känner - och tro mig, jag känner väldigt många drivna människor- och så enormt duktig och kunnig.

Precis den typ av parlamentariker jag vill ha.

1 kommentar:

Unknown sa...

Blev väldigt glad över ditt fina blogginlägg! Christoffer