måndag, maj 05, 2008

Europa och födelsedagar

Tänk att man alltid blir lite trött av nya intryck. Att hjärnan aldrig vänjer sig vid det. I går somnade jag strax efter Nip/Tuck med DN Söndags artikel om neanderthalare över ansiktet. Vaknade till efter någon halvtimme och släpade mig till badrummet, vinkade hej då till Maria som i morse åkte till Slovakien för en veckas konferens, och sedan somnade jag om.

Den här veckans to do är rätt mixad, idag ska jag bland annat göra nytt försök med Sara från LSU och ikväll träffa Daniel Kolm från Muf. I morgon börjar jag dagen med att träffa den studiecirkel jag är med i, sedan ska jag och Mikaela fixa med rapporter hela dagen.

Onsdag ska jag tillbringa på Berns, där Globe Forum Business Network har en massa spännande workshops och föreläsningar om entreprenörskap och forskning. Dagen avslutas med galamiddag i Stadshuset med bland annat Kronprinsessan Viktoria.

På torsdag ska jag försöka hinna med en sväng till Kulturhuset där Sveriges Ingenjörer anordnar Teknikdagarna. År 2020 kommer Sverige att sakna 50 000 ingenjörer. För att öka teknikintresset hos barn och ungdomar arrangerar Sveriges Ingenjörer Teknikdagarna 7-9 maj. De tre dagarna fylls av aktiviteter om framtidens teknik, forsk-ning och ingenjörer. Det blir Teknik-SM, Teknikkollo, Teknik och kultur på Lava, Snilleblixtutställning på Tekniska museet och flera spännande seminarier. På kvällen ska jag på Polhemsfesten som Sveriges Ingenjörer anordnar.

På fredag är det Europadagen, som också firas på Kulturhuset. Jag ska lyssna på Lavaldomens effekter på den svenska arbetsmarknaden med Lars Gellner, arbetsrättsexpert Svenskt Näringsliv, Ingemar Hamskär, chefsjurist TCO, Claes-Mikael Jonsson, jurist LO, Lena Maier Söderberg, chefsjurist Saco, samt Vägval Europa - 2008-2010 som är en debatt om det nya Lissabonfördraget, Europaparlamentsvalet 2009 och Sveriges ordförandeskap i EU hösten 2009 med EU-minister Cecilia Malmström (fp) samt europaparlamentarikerna Christofer Fjellner (m), Göran Färm (s) och Jens Holm (v).

Dessutom har jag tre födelsedagsevents under veckan, Fredrick och Johans middag, Fredricks vad jag tror kommer att bli riktigt grandiosa fest, samt Annas 30-årsfirande. Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer: