fredag, augusti 03, 2007

Äktenskap och djävulskap

Jag har sagt det förrut, men det kan helt klart sägas igen: att ha 1,2,4 och ingen fjärrkontroll leder en in på de mest underliga program. I kväll då Magnus, Berit och Henrik var över på middag, och med lite lösa planer på film hamnade vi i följande valsituation: hoppa in i mitten av Fanny & Alexander, se någon Stefan och Christer buskisrevy med namn som typ Äktenskap och djävulskap eller Nyheterna. Vi fastnade framför de sistnämnda och sedan blev det ett hunduppfostringsprogram och ja... ni fattar grejen.

Hellre det än buskisrevyer i alla fall. Jag är nästan aggressiv i min avighet kring buskis i allmänhet och Stefan och Krister i synnerhet.

I övrigt har jag fortsatt mitt stora rensande. Ska försöka att inte få med så mycket skit till nästa lägenhet. Jag har även kommit igång med lite skrivande inför hösten. Om drygt en vecka kommer också bloggen gå tillbaka mer till sitt ursprungliga syfte, mindre blaj och mer politik. Om ni vill förstås- det som är spännande är att jag under sommaren har fått betydligt fler läsare än innan.

I morgon är det Paraden. Det är enormt kul att flera förbund ska gå med SACO Studentråd i tåget. Mer om det i morgon.

Inga kommentarer: