torsdag, augusti 16, 2007

Ett härligt dygn


Tillbaka efter två enormt inspirerande och givande dagar tillsammans med SACO-förbundens studenthandläggare ute på Wijk (för övrigt mitt bästa konferensställe. Underbar personal och så extremt god och fräsch mat). I går hade vi en rad olika pass tillsammans med Angeli Sjöström, allt från hur man belönar, engagerar och ger feedback till att göra sådana löpsedlar som den nedan och agera rådgivare åt varandra. Många bra och konkreta saker kom ut av det hela.


I dag inledde vi med ett pass om hur förbundens har nytta av att vara organiserade i SACO Studentråd, även där kom det tydliga förslag på hur man kan arbeta vidare.

Det finns många saker som man kan bli irriterad på i en gigantisk organisation som SACO. Det är ju alltid så att det vore enklast om man själv fick bestämma. Men det blir ju inte garanterat bäst då- därför är det trevligare att ha en demokratisk organisation. Men glädjeämnena slår irritationsmomenten med hästlängder. Att få tillbringa ett drygt dygn tillsammans med fantastiskt duktiga och drivna människor som SACO-förbundens studenthandläggare är en sjujäkla förmån.

I mitt pass om SACO Studentråds politik pratade jag om synen på facken och mossighet. Ja, ett av mina favoritämnen. Efteråt kom en av studenthandläggarna och bjöd in mig till deras höstkickoff med motiveringen att man ville visa på en modern organisation, och att jag var ett utmärkt exempel på det moderna inom SACO. Riktigt värmande.

1 kommentar:

Anonym sa...

SACO som "gigantisk organisation" : )
Därom vill jag tvista. Sommarjobbet som jag bevistat denna sommar är av modell större, ca en halv miljon anställda, det är gigantiskt : )

Men känslan är säkert densamma.


Massor med hälsningar!

//David