lördag, augusti 18, 2007

Easyrider

I bland så säger folk att det är väldigt svårt att höra var jag kommer ifrån, min dialekt är en smula bortsuddad.

Men ibland avslöjar jag mig, och detta kan även vara i skrift! Titta vad jag hittade i ett inlägg nedan: Vi får se vad det lander. För det första ska det vara VAR, men sedan kom det. Lander. Är man observant kan man ibland komma på mig med att säga "stanner", "cykler" och så vidare. Och det är väl en sak. Men att plötsligt börja skriva dialektalt var ju bara konstigt.

I går var en fantastisk kväll. Jag och Carin gjorde en god sallad, gick sedan till Tanto där det var utomhusbiovisning av Easyrider, Tom och Erik kom dit och vi åt popcorn, digestivekex, brieost och drack öl och avrundade kvällen med att nattbada på Långholmen. Idag har jag fixat Carins hår innan hon skulle iväg på bröllop och därefter har jag så sakteliga sett till att lägenheten avpersonifieras.
I morgon bär det av mot nya marker.

Inga kommentarer: