tisdag, december 11, 2007

Nobelfesten- the review

Jag har sällan själv babblat så mycket om en sak som jag det senaste dygnet pratat om Nobelfesten, men det har också varit få saker som engagerat omgivningen så mycket som det här. Så, på begäran från flera håll, kommer nu Nobelfestutvärderingen:

Min klädsel:
Vinröd thaisidenklänning som min mamma sytt. Det kan vara bra att lägga på minnet att jag är den typen av människa som är redo för alla typer av händelser och därför har aftonklänningar i garderoben! Över hade jag en svart tunn sjal med silvertyg i. Svarta pumps, svarta glittrande örhängen med matchande armband

Mitt hår:
Jag sprang in till frisören mittemot lägenheten och berättade att jag om några timmar skulle på Nobelfesten och jag behövde hjälp. För den nätta summan 400,- lockades mitt hår och fixades i en snygg frisyr som höll hela kvällen

Min make-up:
Foundation 02 från Estee Lauder, bronzing powder från HM (en riktig höjdare som klarar alla typer av aktiviteter), grå ögonskugga från Face Stockholm med en glittrande skugga från BodyShop över. Eyeliner och mascara från Estee Lauder och rött Juicy tube.

Mitt bordssällskap:
Satt bredvid Joakim från Göteborg och mittemot honom satt hans sambo Emelie. Mittemot mig satt Per. Jag hade en jättebra plats och såg underhållningen perfekt, och hade dessutom en prima överblick över Filippa Reinfeldt.

Maten:
Jag var inte anmäld vegetarian, men tänkte att om det är någonstans som jag ska äta ovegetariskt så är det på Nobelfesten. Nu är jag ju dock i princip rädd för hummer så hummeraladåben till förrätt var inte aktuell att röra. Men jag testade Kalixlöjrommen dock. Huvudrätten var god, dock hade tuppen en läskig färg. Desserten var magisk! God dryck till allt också.

Underhållningen:
Var lysande!! Har inget att invända

Klänningarna:
Silvia, Viktoria, Madeleine och Filippa var fantastiska! Det glimmade och det glittrade och lyste om dem. Studenterna hade också fina klänningar, men jag är lite lite besviken över en del andra. Jag tycker att det ska vara helt överdådigt på en sådan där tillställning, och då kan man faktiskt undra hur vissa tänker som satt på sig ballerinaskor eller färglöst och formlöst.

Valsen:
Det var sagolikt vackert. Stadshuset är fint och orkestern var lysande. De spelade sedan annan musik än vals och de var lika bra då.

Skandaler?
Nä, inte ens på efterfesten på Stockholms universitet där barerna var fria och champagnen flödade. Folk uppförde sig! Vissa har tesen att man inte blir för full när man har på sig balklädsel. Dessa vissa har aldrig varit student i Uppsala...

Dessutom:
Känner jag fler än vad jag trodde på Nobelfesten.

Inga kommentarer: