måndag, december 17, 2007

Jag har skrivit (bland annat en debattartikel som finns här) , mailat, planerat, läst och fotograferat idag. Håller bland annat på att lägga ramar och planera in möten kring det första styrelsemötet som bara är en dryg vecka efter jag kommit hem från Indien, samt mötet i Bryssel som vi ska ha i mars. Redan klart att vi ska träffa Slavica från Eurocadres, samt parlamentarikern Christofer Fjellner. När man ska ansvara för en mellanstor grupps resa till Belgien finns det en poäng i att styra upp det hela i tid. Dessutom måste jag ge stort cred till Leijonborgs pressekreterare som svarar på mail i en fart jag knappt tidigare upplevt. Det kallar jag service!

Fotograferat förresten. Om man inte har några bra julbilder att tillgå får man arrangera dem själv. Få se i morgon om det blir något resultat av det hela (jag vill inte gärna påminna om det- för jag tyckte att det var roligare att vara framför än bakom kameran- men en stor del av min gymnasieutbildning bestod utav ämnet Foto)

Hemmavid har reseapoteket fyllts på, och högen med bomullslinnen som ska med till Indien växer. För att fortsätta temat romantiska brittiska filmer har jag också köpt en DVD med Bridget Jones 1 & 2 samt The Holiday, och har ikväll tittat på den sistnämnda. Jag funderar på att på semestern bryta mitt mönster och ta med böcker som Till världskapitalismens försvar och Det andra könet, böcker som är halvt lästa men som sedan står hundörade i bokhyllan för att någon mer lättsam- och underbar- förströelse har kommit emellan. Man ska väl inte gå i gamla hjulspår på en ledighet har jag hört?
Känns det förresten inte riktigt omodernt att inte byta någon typ av kontaktuppgifter, nej inte ens "jag finns på Facebook under förnamn-efternamn"- så här i december 2007? Att inte byta telefonnummer, mail eller visitkort. Det är ju nästintill omöjligt att inte bli kontaktad av folk, och ändå händer det.

Inga kommentarer: